torsdag 12 januari 2012

Monokramiskt födelsedagskort

Blev så sugen att vara med i Pysselmyrans utmaning att scrappa monokramiskt. Min första tanke var att bara skapa i vitt men jag gick bananas och scrappade i rosa:) Jag passade på att göra ett kort till en kollega som fyllde år förra helgen. Jag använde blandade spillbitar, en fjäril stansad med en Martha Stewart stans, bokstäver stansade med min QuicKutz och sedan massa stickles på bokstäverna.Kortet är 10x10 cm så det finns inte så mycket plats för dekorationer och jag har upptäckt att jag gillar att hålla det clean and simple.


Nu har jag snart klarat av första veckan som heltidsarbetare och än så länge har det funkat hur bra som helst, har senaste dagen framför mig imorgon; 12-18.30 men det brukar gå bra och nästa fredag jobbar jag istället 7-12 så jag ska inte klaga. Måste nog sticka till jobbet lite tidigare imorgon, har lite pappersarbete att göra;)

Imorgon och lördag ska barnens tomtar och adventssakerna också bort, gardiner ska sys upp och det ska bytas gardiner i kök och vardagsrum. Hoppas hinna detta innan äldste sonens poolspel på lördag eftermiddag, lite optimistiskt när det gäller mig men det gäller att sikta högt!

Vi är bortbjudna på lördag och då ska man ju ha med sig en värdinnegåva och genast ser jag ett tillfälle till att pyssla:) Frågan är bara vad!? Kanske en värmeljusgömma eller en altrad chokladask!? Eller ska jag kanske satsa på något annat!? Jag får återkomma i frågan och hoppas att jag kommer ihåg att ta kort;)

Ha ett bra slut på veckan!
Kram Helen

1 kommentar:

Therese sa...

Önskar dig en trevlig helg och ser fram emot att få se vad du pysslar ihop för värdinnegåva :-D KRAMAR <3