måndag 23 januari 2012

Hmm, det var det här med en värdinne present

Som jag skrev om tidigare var vi bortbjudna förra helgen och jag skulle göra en värdinnegåva, hade flera idéer men fastnade för att göra en Kusadama blomboll. De ser väldigt fina ut och jag hittade en bra beskrivning på Youtube och satte igång. Det var inte svårt men såååå tidskrävande så tyvärr blev den inte klar:(


Den blev halvfärdig men det kunde jag inte ge bort så det fick bli något färdig köpt istället:) Det är ju tanken som räknas sägs det! Ikväll fortsatte jag i alla fall med min blomboll, jag ha gjort två hela blommor till, varje blomma består av fem delar och den halva bollen jag har gjort består av sex hela blommor, så då kanske ni förstår att det tar en stund att göra klart en hel boll.

Igår var det hockey som gällde för hela slanten, äldste sonen spelade GP pucken tyvärr gick det inte så bra för dem men de kämpade på trots sjukdomar och skador!

Idag slängde jag mig iväg och tränade zumba, så kul det är.
Kram Helen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jaha, var det en sån jag skulle ha fått egentligen eller;)?
Det ser väldigt avancerad ut att göra, men mycket fin!

Camilla, hus nr 8 sa...

Men åååh, visste inte att man kunde göra blombollar! Jättefiiin!

Fröken Foto sa...

Å, den är ju jättefin. Den ser grymt svår ut, förstår om den tog tid. Vilket tålamod du måste ha och nu när du inte gav bort den så kan du ju njuta av den själv *hihi*

Kram Malin
ps. Symaskinen är en riktigt bra vän ;)

Linda Dekorerar sa...

Den blev verkligen jättefin Helen !

Therese sa...

Vilken superläcker skapelse, förstår att den tar tid att knåpa ihop... Kram kram pyssliga du!