onsdag 6 augusti 2008

Städ frenesi

Ja, det har drabbat min käre make tror jag. I måndags började han med lill killens rum; riktig genomgång till och med av kläder. Och igår fortsatte vi med den större sonens rum. Då hjälpte även jag till på ett hörn, han hade mer grejer än till och med på mitt skrivbord. Men nu har vi sorterat i lådor och mappar. Jag gjorde snygga lappar på datorn och satte på lådorna. Han behöver all hjälp han kan få, han är totalt värdelös på att städa.

Här är en bild på den otroligt duktige städaren när han ska hugga in på den lilla mjukglassen när vi var i Lejonparken i Givskud, Danmark.



Blev en tur till Torp igår också, den store killen var tvungen att ha nya gympa skor och så behövde han ha bokomslags papper. Tänk, jag kommer fortfarande ihåg mitt första bänkpapper; det var ljusblått med smurfarna på!


Tiden, orken och framför allt inte lusten har räckt till för att göra några kreativa projekt det sista. För se hur det blir imorgon. Så jag visar ytterligare en korg som jag målat om i sommar. Tror att vi har fått den en påsk med något blomster arrangemang. Lite vit färg och måååånga snäckor från servetter blev det denna gången.



Tänker nog lägga lite stenar och snäckor runt blomman för att fylla ut lite, får passa på i kväll när vi åker ut till mamma och pappa. Vi ska nog åka ner till sjön (havet alltså) innan maten.

Kram, Helen

1 kommentar:

Från A till O med Jenny sa...

Riktigt fin korg
Lycka till med städningen
kram Jenny