måndag 18 augusti 2008

Knasigt projekt

Jag fick för mig att jag skulle göra om ett gammalt furubord som vi ärvt av mina svärföräldrar. Det har stått på altan över vintern, visserligen under tak men det hade blivit lite fult.


Idén fick jag från det finska livsstils programmet Strömsö som har visats på SVT. Hon gjorde detta på en pall och använde tidnings papper. Jag använde istället designark och cardstock i olika blå mönster och toner.

Så här blev resultatet! Jag kan inte bestämma mig för om det blev bra eller inte. Men kul var det och det är bara att göra om. Annars skulle vi slängt bordet.

Nu börjar det bli dags att få två små killar i säng, den större av dem har första skoldagen att se fram emot imorgon, han ska börja 1:an! Kan inte fatta att jag har lyckats få ett stort barn, jag är ju inte alls gammal själv.

Kram, Helen

2 kommentarer:

Monkan sa...

Varför knasigt? Det var ju en toppenidé! Verkligen ett lyft för bordet.

Jag har en pall som jag målat vit (en annan pall alltså) som ska få servettdecoupage på sitsen. Det är kul att klistra :-)

Vad kul att du hittat till min blogg så att jag hittade hit :-) Här finns ju pyssel- och fixarinspiration i mängder.

Kreativa kvinna brukar jag också köpa ibland, om jag ser nåt i den som faller mig i smaken. Aha, så Pandurokatalogen är på gång, då måste jag hålla utkik! (Jag var på Panduro i går och hade inte en tanke på att kolla...!).

Anonym sa...

Svar: både första och andra dagen i skolan har gått bra, men det är jobbigt, otäckt, spännande och ja, jag vet inte allt!