onsdag 21 mars 2012

Ninjago tårta

Yngste sonen hade släktkalas i söndags och då hade han beställt en Ninjago tårta, gul skulle den vara med röd text. Han var så hjälpsam att han letade fram loggan på internet åt sin mamma. Den lilla, lilla gula snurran är en lego kanelbulle och den gula böjda saken med rött på är ett lego ljus, allt enligt kreatören (sonen)


Jag har sett flera tårtor där kreatören har lyckats att få det att se ut som om hela tårtan är uppbyggd av lego genom att "öppna" en flik. Ville testa detta men jag kan bara konstatera att jag behöver träna mera mycket mera. Men sonen var nöjd och det är faktiskt huvudsaken:)
 

Sonen tyckte vi behövde komplettera med lite riktiga ninjagogubbar också:)
 

Idag avnjöt vi middagen på altanen, ljuvligt! Tänk att vi går mot ljusare tider (fast jag tycker att alla årstider har sin charm)

Nu ska jag ta ett röjar tag, hoppas ni andra hittar på något roligare så här en onsdagkväll!
Kram Helen

Inga kommentarer: