fredag 23 mars 2012

Ljuvlig dag och en tändsticksask

Den titeln kommer nog aldrig att bli en filmtitel men kanske en knasig boktitel;)

Idag hade jag förmånen att hälsa på i äldste sonens klass. Han går nu i fyran och jag har faktiskt aldrig hälsat på  i hans klass. Tidigare jobbat jag en period som resurs i hans klass och därför har det känts alldeles för mycket som jobb om jag hade hälsat på. Men nu när han går på mellanstadiet och jag jobbar på lågstadiet så kände jag att det var dags, det gäller att passa på medans man får lov att vara med:) Så idag har jag varit med på boklåning, matte, gitarrspel, engelska, rast och äta i matsalen. Hade en ljuvlig förmiddag innan jag snabbt bytte roll från mamma till fröken kl.12.

Eftermiddagen på fritids innehöll massa utetid i det underbara vädret, barnen har gungat, cyklat, spelat king, spelat fotboll och lekt. Efter mellanmål ville de absolut vara ute och leka tillsammans, så vi klämde till med en gammal klassiker; Under hökens vingar kom. Vårkänsla i kubik den här eftermiddagen.

Nu är lillkillen och jag hemma och väntar på storebror som är och tränar hockey och pappan som jobbar.

Idag visar jag en tändsticksask som jag dekorerat för att ha i köket. Hittade massa metallfjärilar som jag inte att jag hade;)


Hoppas att ni alla njuter av eran fredagskväll och att ni har en härlig helg framför er, här väntar en relativt "tom" helg på att fyllas med utevistelse, mys, plock och njutning!
Kram Helen

2 kommentarer:

Therese sa...

Vilken fin ask, hade jag så fina tändsticksaskar skulle de gladeligen ligga framme å inte gömmas undan! Å kortet med fordonen på är så läckert! Du är så duktig, skoj att se allt du skapar! Ha nu en fin helg <3 KRAM

Therese sa...

Hi hi klart aktiv latning är viktigt och ska tas på allvar, utövar denna syssla i detta nu framför solstorm ;-D KRAM