tisdag 10 april 2012

Påskägg

Japp, idag hittade jag kameran med det saknade fotot som jag hade behövt igår:) Ja, ja det var så himla många fina bidrag så jag tror inte att jag hade haft en chans i alla fall;) Inlägget igår blev ganska kortfattat för jag hade lite bråttom att få in det innan midnatt. Påskhelgen har kommit och gått i racerfart. På långfredagen var vi på 40-års kalas, mycket trevligt. Påskaftons tillställning blev inställd då den ena värdinnan insjuknat, så vi tillbringade en lugn och mysig kväll hemma. På påskdagen bar det av till mina föräldrar för lite kalas. Mamma har fyllt och pappa fyller nästa helg och då passade de på att ha kalas när min bror och svägerska var hemma från Stockholm. Så äntligen fick vi träffa deras lille son, såååå söt och alldeles, alldeles underbar. 

Vi passade också på att uppvakta svägerskan som fyller om ett par veckor. Svårt att hitta på presenter ibland, så den här gången fick det bli ett presentkort på Panduro. Jag ville i alla fall fixa något lite roligare att "slå in" presentkortet i. Jag letade fram ett påskägg jag köpt på Åhléns ifjol, det var blommigt och inte så roligt, så jag målade det med akrylfärger och dekorerade med massa blommor, bling och fjärilar.



Idag blev det en sväng till stan för inhandling av cykel till äldste sonen, Biltema hade ännu inte fått in cykeln som vi kikat ut men vi hade tur och fick köpa skyltexemplaret. Så vi hade en mycket nöjd kille här hemma som hoppade i regnstället för att testcykla.

Jag har tagit ett par dagar ledigt denna veckan eftersom det är påsklov och maken har föräldraledigt hela veckan, ritkigt lyxigt att vara hemma hela familjen samtidigt. Imorgon är planen att vi ska baka en massa (vädret är ju inte alls roligt) och förhoppningsvis ska symaskinen fram också. Vi får väl se vad vi hinner med!
Kram Helen

2 kommentarer:

Therese sa...

Låter som en toppen påsk med firande å allt, fint ägg du gjort till svägerskan! Å vilken tur att ni fick köpa skyltexet, att vänta på en cykel är inte skoj då man är barn... KRAM <3

Therese sa...

Även här så fick barnen "kloka" presenter frå de närmsta så som mor/farföräldrar å vi själva, men då kom bekanta å andra snälla människor istället med massor av ägg ,tror det blev 7 var... så det är endast en bråkdel som syns på korten. Resten är väl gömt för barnen då de var packeterat i påsar redan, perfekt att ta fram på lördagarna framöver :-D Nu ska jag iväg å spinna, så se till att börja iforma ikväll ;-d Kram <3