tisdag 9 september 2008

Var tar tiden vägen?

Nu är det redan tisdag, jag har svårt att försåt var tiden tar vägen. Igår var jag hemma för vård av barn, bägge barnen var heta som kaminer på natten men fram på förmiddagen var de feberfria. Det märktes ju att de var spaka, de tillbringade den mesta tiden framför TV:n. Mamma behövde nog också vara hemma med sin förkylning, jag låg och läste hela dagen. det var väldigt skönt och avkopplande. På kvällen var jag tvungen att åka till jobbet för att vara med på ett APT, det var jobbigt att sitta där och hosta. Ena örat värkte när jag åkte hem, men det har släppt det mesta.


Har faktiskt fått lite pyssel lust idag, har gjort ett kort som jag visar efter helgen. Tänkte dessutom ta fram mina pärlor igen. Jag pärlar alldeles för lite just nu.


Blev alldeles salig när jag kollade mail-boxen förrut: Panduro hade rea!! Skynda, fynda så nu har jag gjort en beställning där. Alltid lika kul när man kan fynda.



De här ljusstakarna har jag fått av min mormor en gång, ifall jag inte kunde göra något med dem. Jag målade dem då med granitfärg men blev inte alls nöjd. Så nu fick jag fram mina vita färg.

Det blev mycket bättre, eftersom jag lät granitfärgen vara kvar under så fick de ju lite struktur. Nu återstår bara att hitta platsen där de ska stå. Hade passat bra på altan men det är ju snart dax att tömma den. Så jag får hitta en plats inne.

Nu ska jag kika runt lite på era andras bloggar sedan ska jag pärla!

Kram, Helen

14 kommentarer:

Pysselpralinen sa...

Åh, pärla, vad roligt! Fast det brukar ofta sluta med att mina små tragiska alster ser ut som en femårings och sen hamnar de i en låda och blir aldrig använda. Jag vet inte, jag kanske inte har fått tillräckligt bra inspiration tidigare. Ser fram emot att se dina pärlor.

Ljusstakarna blev ju snygga i vitt. Jag gillar när det är struktur sådär.
Idag blev det inget pysslat heller, men jag var och kände på lite tyger inför fler kuddprojekt.

Anonym sa...

Åhh.. har dom rea!! Det måste jag kolla in!! Hoppas att barnen är friskare nu :-)
kram

Hannis sa...

Vad fina dom blev i vitt!

Jag måste lägga till dig på bloggkoll,missar ju en massa annars=))

Tack för din goa kommentar!!

Pysselpralinen sa...

Det finns en liten butik på Vasagatan i Göteborg. Kanske har du vägarna förbi här någon gång, du bor i V. Götaland såg jag.=) Jag minns inte vad den heter nu, men den ligger precis vid spårvagnshållplatsen Vasagatan, i en källarnedgång. De säljer även kläder.
Jag upptäckte den för bara ett par veckor sen, men den är definitivt värd ett besök tycker jag!
Bara ett litet fredagstips!=)

Hoppas du har en skön fredagskväll!

Fröken Fräken sa...

Jag har också sett att Panduro har rea, och eftersom jag turligt nog kommer att befinna mig i en stad som har Pandurobutik i nästa vecka ska jag absolut dit. Även om jag brukar bli helt paralyserad av så mycket pysselgrejer..
Jag har just hållit på och städat på balkongen, känns rätt skönt att ha det gjort.

Hoppas att du känner dig friskare nu!

Anonym sa...

Vad fina ljusstakar ,
man blir så insperad hittar nya bloggar då och då.

Gårdsromantik sa...

Nu måste jag kika in på Panduros rea!

Tack för tipset!

Kram Maud

Ellas Inspiration sa...

Men så fint!

Ja, det verkar vara mycket förkylningar som härjar. Maken fick vara hemma i veckan.

Tack för titten och kommentarer under min "frånvaro" nu skall jag passa på att kika runt och se vad som har hänt hos dig under veckan!

Kram Karin

Vit Spets sa...

Ååå egna äpplen! är avis bara så Du vet :)
Ha det gott!
//Siv

Pysselpralinen sa...

Hihi, tredje inlägget = jag är nog lite pratsjuk. =)

Hoppas att du gjorde fina fynd i fyndpalatsens mecka!
Jag är själv lite sugen på att åka dit, men tänker samtidigt på att jag ju snart ska flytta till mindre lya. Inte så bra kombination kanske...
Fast nu blev jag lite sugen. =)

Hoppas att du får en skön söndag!

Anonym sa...

Vilka fina ljusstakar!
Tog ett tag innan jag fattade "pärla"... men sen trillade poletten ner :-D

Anonym sa...

Ville bara titta in och säga att jag hoppas att du haft en trevlig helg :-)
Kramis

Fröken Fräken sa...

Tack för dina fina ord, man får så mycket stöd från bloggare runt omkring att man blir alldeles rörd! Tänk, det kunde man inte tro när man satte igång...

och nu väntar en ny vecka... herregud, jag hann ju knappt med att ha helg...

Anonym sa...

Vad läckert det blev med strukturen!
Svar: Tack så mycket! Kram Sandra