onsdag 16 maj 2012

På ett tak i Strömstad

Igår var jag i Strömstad på nätverksträff för fritidspedagoger som anordnades av Lärarförbundet. Vi var i Strömstads pampiga stadshus som syns i TV-serien Polisen i Strömstad. På eftermiddagspausen fick vi gå upp på taket och titta på utsikten, det var en fantastisk utsikt över Strömstad och det var i alla fall lite gluggar i molntäcket.




När jag kom hem så levererade farfar hem en styck son som hade tränat fotboll i ösregn. Han hade stått i mål och då är det givetvis viktigt att slänga sig:) Vilken tur att man har tvättmaskin! Men han var jätteglad och lycklig och då är ju jag som mamma det också. 

Nu ska vi ha fredagsmys eller kanske ska man säga onsdagsmys. Skönt med en ledig dag imorgon, resten av familjen är lediga även på fredag men jag ska jobba lite, kan vara skönt att jobba när det är lite barn  man kan göra saker man inte kan med en stor barngrupp och jag kan få undan lite pappersarbete. Förhoppningsvis piggnar äldste sonen till han har varit hemma från skolan idag med huvudvärk och en rejäl förkylning, men har är så stor så han klarar sig själv hemma när han inte är sjukare än så här.

Ha en härlig onsdagskväll!
Kram Helen

1 kommentar:

Linda Dekorerar sa...

Oj då är han redan såå stor så han kan va hemma själv,tycker inte det är längesedan jag skolade in han på förskolan :-)