måndag 20 april 2009

Våran dagbädd



När vi fick nya sängar så sparade vi en av de gamla resårbottnarna, jag hade en vision om en dagbädd i gillestugan, bra att ha om vi får gäster eller när båda barnen tycker att mammas och pappas säng är bättre än deras egna. I början så fick den stå som den var och vi bara kände oss för. Började med att inhandla pölkuddarna från IKEA och det gjorde stor skillnad. Själv dagbädden fick jag av mina föräldrar i födelsedagspresent förra året och den är från Jysk. Hjärt kudden är ett fynd från Ge-Kås, de röda från IKEA och de vita vanliga örngott.

Nu ska jag hitta sängen, hoppas att jag kan färdigställa halsbandet till svärmor imorgon.
Kram, Helen

7 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

vad fint ni har det där hemma! =)
tack för dina ord inne hos mej! *glad*
Kram Petra

Fröken Fräken sa...

Mysigt med dagbädd, det skulle jag gärna ha om jag nu hade plats.. tills vidare får jag väl nöja mig med att ta en och annan lur i soffan.. det brukar funka lite för bra!

Kul att du gillade tapettavlan.. och jo, i söndags hade jag mycket uppdämd pyssellusta inombords så då blev det att göra en del grejer! igår var jag dock jättetrött...

Grodmamman sa...

Härligt med en dagbädd! Önskar att jag hade plats till det!:)
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vad skönt att ha en dagbädd..vi har soffan.
Kram Lotta

petrifiedinpink (Maria) sa...

Vilken härligt fin säng//Maria

Skönt Hemma sa...

Mycket fint pyssel du har här på bloggen :)

Designtjejen sa...

Vad fint det ser ut!!
Hoppas att du mår bra!
Kramar