söndag 12 april 2009

Påsk dukning

Här kommer de utlovade bilderna på påsk dukningen. Jag har valt att använda det traditionella gula och kycklingar.

Det är dukat med Orrefors Intermezzo rödvins glas och Dukas eget porslin Carl och Gustaf.

Gula tulpaner i vaser köpta för flera år sedan på Blomsterlandet.

Servett och en liten godispåse

Till barnen dukade vi i köket, lite enklare med ett stort påskris som dekoration

Dessa ljuslyktor har jag använt tidigare med röda och rosa band men nu till påsk tyckte jag att de gula passade bättre. Kycklingen är ett pyssel vi gjorde på jobbet.

Vi firade en underbar påskafton tillsammans med goda vänner; vi var 9 vuxna och 12 barn mellan 3-11 år. Vi åt gott, drack gott, skrattade, sjöng och åt godis. Bättre påsk kan man inte ha.

Nu ska jag se reprisen av Så ska det låta!
Kram, Helen

5 kommentarer:

Malin sa...

Det låter som ni har haft en bra påsk.

Snygg dukning förresten. Skulle gärna kommit på middag om jag inte hade haft fullt upp=)
Själv firades det på påskafton med middag och sällskapsspel hos vänner.
En lyckad påsk skulle jag vilja säga. Mest var jag orolig över desserten som jag skulle stå för.
Jobbigt när man inte har testbakat receptet innan..
Som tur var blev det uppskattat=)
Leilas recept funkar alltid, så är det bara.

Kram

Vero sa...

Låter härligt. Vi har också haft en skönt helg med vänner. Ljuvligt. Men nu väntar jobbet imorgon och jag har redan ångest...

Hannis sa...

Vad fint du dukat!
Själv blev jag så bortskämd att jag bara behövde slå mig ner vid dukat bord och äta=))
Riktigt skönt!

Ha en bra vecka//Hannis

♥ Fyra årstider sa...

vad mysigt ni har haft det..själv var jag bortbjuden.
Kram Lotta

DUNI sa...

Hej!
Jättefin dukning. Ladda gärna upp den här och tävla om att bli Sveriges bästa dukare. http://www.dunitoptableaward.com/