söndag 19 april 2009

Påskpresenter


Vi fick så fina presenter av våra vänner på påskafton; två buketter med tulpaner och en cult ljusstake med en folklore manschett. Vilka snälla vänner vi har vá!?



I går var det full fart; först hade äldste sonen fotbollsträning mellan 9-10, sedan åkte vi till Uddevalla där maken och barnen klippte sig, ut till Torp för att leta jacka till äldste sonen, inhandla present för ett barnkalas nästa vecka, jag klippte mig, shoppade en väska och en sjal och dessutom handlade vi mat. Det gäller att passa på när man är i stan.

Dagen idag har varit lite lugnare; maken har varit ledare utbildning i fotboll så nu ska han vara med och träna bägge sönernas lag, den yngste sonen hade träning mellan 9.30-10.30 och sedan cyklade vi fram på samhället och handlade lite frukt. Sedan har jag mest slappat och surfat.

Nu ska jag se om jag inte kan pyssla lite; svärmor fyllde 65 år igår men är bortrest och kommer hem ikväll så vi ska gratta senare; ska bli ett halsband och ett kort är tanken.
Kram, Helen

10 kommentarer:

Hannis sa...

Vilken snygg manschett till ljusstaken!!
Vad effektiva ni varit i helgen.
Själv har jag mest gjort absolut ingenting=))
Rätt skönt i bland.

Fröken Fräken sa...

Oj, vad ni ligger i! Själv har jag ju knappt tittat ut genom dörren de senaste dagarna, men ändå inte tröttnat på att vara hemma. Men idag har jag pysslat på! Härligt! Hoppas att du också kommit igång med pyssel!

Jenny sa...

Jättefina gåvor - tulpaner kan man aldrig få för ofta! Vackraste köksbuketten om man frågar mig :-) Kram Jenny

sand mellan tårna sa...

hihi... klart ni kommer att få se sängen, men ni får se den då den blir klar och står på plats i Milles rum. Det kommer nog att ta ett tag.... (läs flera veckor)

Ha en fin söndagskväll och en bra start på veckan som kommer.

Kram Linda

Malin sa...

Vilka fina presenter! Kram

Susanne sa...

Snygg manschett! Vilka snälla vänner!

Ja, om jag ändå inte börjat kolla på Robinson... nu är jag ju liksom lite fast. ÄVEN fast det är dåligt! :-)

Inspirera Mera sa...

Vilka fina presenter!

Svar: Ja det är synd att de enbart håller sig i Stockholmsområdet. Kram Sandra

Vero sa...

Ja, jag tar tid och andas den här veckan, sen blir det under ytan igen nästa vecka. Men jag tycker nog att det är rätt kul ändå, resan till SThllm känns mindre skoj, men resten av veckan ska gå bra.

Ha det gott! Hur blev halsbandet?

Caroline sa...

Den där ljuslyktan är jättefin!

Anonym sa...

Hej!
Så snygg cult design-lyktan är! Den hade gärna fått flytta in hos mig=)