onsdag 9 juni 2010

Panduro concrete challenge

Jag hade turen att få en plats i panduros concrete challenge:) Paketet hämtades ut i helgen och jag hade massa idéer om vad jag skulle göra. Jag vet inte riktigt om det blev som jag tänkt mig men det är så kul. I paketet fanns en förpackning med formgummi som man kan använda till att pensla porösa material i eller så kan man göra egna formar. Jag testade att göra en egen form, man fick pensla flera lager formgummi på föremålet man vill göra en form av.

Denna lilla vas tänkte jag skulle bli fin som en liten boll med dess knottror.


Så här såg formen ut, inte mycket för världen.


Slutresultatet blev så här:) Kanske inte vad jag hoppats på men upphängningen jag tänkt mig fungerade inte, men jag tänkte att varför inte gör en form av modern konst till rabatten, lite åt hällristningshållet:) Inte vackrast i världen men lite kul bland lammöronen.

Jag hoppas att de andra projekten blir lite mer som jag tänkt mig från början:)

Nu ska jag fortsätta med lite andra projekt som inte har med betong att göra men jag återkommer med fler betong projekt.
Kram, Helen

1 kommentar:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilket tålamod du har :) Jag försökte också pensla flera lager med formgummi på en figur som jag sedan hade tänkt fylla med betong men jag tröttnade lite eftersom det krävde så himla många lager.

Men visst är det kul ibland när saker inte blir som man tänkt sig så får man tänka om lite och tänka så som man inte brukar tänka så tillslut blir det något bra utav det iaf!