fredag 18 juni 2010

Panduro concrete challenge del 3

Denna idén var den första jag fick. Jag tänkte att det skulle vara bra med en vas som står pall för vindarna ute på altan. När väl idén satt sig fick jag ju klura ut vad jag kunde gjuta den i. Kom på att en vanlig saftflaska hade en fin form och som "hål" använde jag ett vanligt papper som jag tejpade i botten och penslade med matolja. Pappret fungerade bra så till vida att betongen släppte utan problem, ett större problem var dock att få tag och dra upp pappret. Till slut så fick jag blöta upp pappret med vatten.

Vasen blev fin i ren betong men jag kände för att dekorera den lite, använde vit cardstock, en spillbit av ett turkos designark, band och en fjäril. (Allt dekorationsmaterial kommer från panduro)


Blev riktigt nöjd med slutresultatet:) Den här vasen välter inte i första tagen och det känns skönt:)

Kommer strax ett inlägg till:)
Kram, Helen

Inga kommentarer: