fredag 18 juni 2010

Panduro concrete challenge del 6

Här kommer mitt sista bidrag i Panduro concrete challenge. Jag var sugen att göra ett djur i betong men hade ingen form att gjuta i så jag gjorde en stomme av elefanttråd och surrade fast "vingar" av vanlig ståltråd. Stommen klädde jag med betong som hade fått brinna en bra stund innan.
Jag målade "kroppen" med Panduro outdoor craft paint och vingarna virade jag med ståltråd och pärlor.
Denna challenge har varit otroligt kul att vara med i, jag fick äntligen anledning att gjuta med betong som jag så länge tänkt. Tack Panduro för att jag fick möjligheten att delta i utmaningen:)

Skall bli spännande att se vem som blir utsedd till vinnare på måndag, har sett så många bra bidrag:)

Nu är maken snart på ingång så nu ska det sättas igång med kvällsmaten; tortillas med kyckling, yummie:)
Kram, Helen

1 kommentar:

susanne´s smulor sa...

Gud vad häftigt!!! Älskar att gjuta i betong själv, det är sååå kul....
Mycket fina saker har du gjort!
kram