tisdag 7 augusti 2012

Almanacka 12-13

Nu är jag igång och jobbar efter semestern igen. Första dagen igår, den var riktigt lugn med få barn. Skönt med en liten mjukstart:) Både skönt att vara igång och trist att börja jobba igen. Det känns som om sommaren är slut när semestern är slut, men riktigt så är det ju förhoppningsvis inte.

Varje höst är det dags för en ny almanacka för min del, jag brukar använda Stora klasslärarkalendern, tycker den fungerar bra för mig. Men den är ju inte så himla rolig på utsidan, så lite upp-piffning behövs;) I år blev det en enkel upp-piffning med Maja design papper. Jag fick använda mitt "nya" alfabete också, cotton candy, som jag fyndade på Tradera.


Den här veckan är det inte så mycket inplanerat och det kan vara skönt så här första arbetsveckan. Men till helgen blir det full rulle för då är det fotbolls cup i samhället. Äldste sonen ska spela, maken skylta och jag ska stå ett pass i kiosken! Hoppas på bra väder!

Nu är det snart dags för en ny arbetsdag, jobbar 10-18.30 idag.

Kram Helen

Inga kommentarer: