tisdag 15 november 2011

Tavelvägg

 Jag har sett så många fina tavelväggar och ville ha en i trappan från hallen och upp. Jag har inspirerats av väldigt många olika bloggar tyvärr kommer jag inte ihåg vilka. Bilderna är inte de bästa, svårt att ta kort i en trappa, både ljus och utrymmesmässigt.


Jag har blandat ramar men hållt mig till svarta. I nedre vänster hörn på kortet ovan är det en spegel därför är det så´n kraftig reflex från blixten.
 

Utstansade fjärilar i olika svartvita papper.


Min första bokstav, jag valde att blanda in lite rosa pärlor (jag måste lobba för det  tjejiga i en annars manlig familj) och monterade i en ribba ram från IKEA.


En pappbokstav från Panduro som jag bara enkelt klätt med papper från samma ställe. L:et står för vårt efternamn. Barnen börjar bägge på A så de finns representerade men jag ska komma på nåt kul att göra med makens första bokstav P.

Här hemma har jag nu full panik för allt som måste hinnas med studiemässigt, jobbmässigt och hemmamssigt innan jul. Ska se om jag inte ska göra listor nu, dag för dag och vecka för vecka.

Nu ska jag återgå till min kurslitteratur en stund innan jag fixar mig lunch!
Kram, Helen

Uppdaterat: såg ni att de använde samma sirliga ram som jag har på min vägg i Äntligen Hemma? Den kommer från Lagerhaus:)

2 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Snyggt! Det var bra val att ta enbart svarta ramar tror jag eftersom du har två färger på väggen. Blev riktigt bra! Kramar Kicki

Linn sa...

Gillar din tavelvägg den var riktigt snygg. Bra pysslat!