onsdag 28 juli 2010

40-års kort och star wars tårtor

Tittar in en liten stund här nu under semestern, vi har njutit av att vara lediga och har även hunnit med en tur till Norrköping och Stockholm. I norrköping blev det en lite igenkännande tur på stan för mig som pluggat i stan i 1 ½ år och såklart även en tur till Kolmården. Vi hade en dag på oss på Kolmården men vi hade nog lätt kunnat gå där två dagar, allra bäst tyckte jag att delfinshowen (inte oväntat) och rovfågelsuppvisningen var. Efter två nätter på Best Western Princess hotell i Norrköping (coops hotellpremie är kanonbra!) bar det av mot Stockholm och Sundbyberg för att hälsa på min bror och svägerska. Vi fick några varma härliga dagar som vi avslutade med Tom Tits i Södertälje, det kan jag varmt rekommendera.


Här kommer en bild på ett kort jag gjorde till en kompis i januari (bättre sent än aldrig). Tycker att det är svårt med kort till killar men denna gången blev jag ganska nöjd, blev en del glitter också:)



Kom på att jag aldrig visat yngste sonens 6-års tårtor, de skulle vara med star wars tema, översta tårtan var til barnkalaset och han valde själv hur den skulle se ut och den nedre var till släktkalaset och den har jag försökt göra efter en bild. Inte så nöjd men det var sonen och det är ju huvudsaken:)
Nu ska jag gå och pyssla lite tror jag, har inte haft någon som helst lust till det undet semestern men nu kommer lusten tillbaka.
Ha det så gott, kram Helen

2 kommentarer:

Annika sa...

Läckra tårtor! Vi var också en sväng på Kolmården på Semestern:)

Monkan sa...

Aha, har du varit i Stockholm, jag såg dig inte ;-)

Oj vilka tårtor, kan tänka mig att de blev uppskattade av lillkillen.