onsdag 15 juli 2009

Ännu ett födelsedagskort


Detta kort gjorde jag till en kompis son som fyllde 15 år, tycker att det kan vara svårt att göra kort till killar men blev riktigt nöjd med detta ( det maken fick tyckte jag blev lite feminint). Jag har använt gamla spillbitar och siffrorna är i dekorgummi-de är fyndade på 10-kronors hörnan på Tempo här i Färgelanda för ett bra tag sedan.

Vi har funderingar på om vi skulle åka och plocka jordgubbar; lockar med jordgubbskräm och jordgubbssaft. Har försökt mig på rabarbersaft idag men det blev så himla lite saft inte ens en liter. Ska fråga mamma efter hennes recept.

Ha en härlig onsdag!
Kram, Helen

11 kommentarer:

Blogg by Maliin Stoor sa...

Jag tyckte det var ett jättefint kort till en 15-åring!!

Fint med cirklarna och jag gillar ORANGE!

Ha det bäst


Maliin

Proforma sa...

Du är en fena på att göra kort! Alla lika fina!
Rabarbersaft har jag faktiskt inte gjort, blir oftast inga över då vi älskar paj istället.

Tack för din grattishälsning igår!
Irene

Fröken Fräken sa...

Det är aldrig lätt med presneter eller kort till killar i den åldern, tycker att du lyckades bra!

Har också försökt göra rabarbersaft, men med samma resultat. Mycket rabarber och lite saft...

Monkan sa...

Fint kort, snygga färgkombinationer. Och grattispappret har du gjort själv gissar jag? Så smart, och snyggt med de blandade stilarna på texten.

promenader på landet sa...

Hej! Vilka jättefina födelsedagskort och mysig blogg!!! Kram från Maria

Paula sa...

Kul att kunna fynda på Tempo! När man gör kort behöver man ju inte tänka syrafritt. Vad duktig och produktiv du är! Själv har jag helt tappat stinget... Tycker att det är tråkigt. =( Men det kanske vänder... Just nu lockar symaskinen...

Susanne sa...

Åh! Grundsund! Då vet Du minsann hur fint det är där!

Ingrid sa...

Ja, man kan ju alltid hoppas och så får man försöka inge sig med just mod.

Jättefint kort, det måste ju bli väldigt uppskattat.

~Livet i byn

Lönnen 13 sa...

Kul att se alla dina olika kort du gjort,har en massa olika papper m.m som ligger. Just nu håller vi på att renovera utflyttade dotterns rum, det blir ett sy och pysselrum, härligt.
Lilla dottern får en liten del av rummet som "dressingroom".
Ha en bra dag.
Kram Anneli

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Åhh det kortet passar ju super! och fint blev det. Kram kram

Anonym sa...

Välkommen till min blogg
Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerade och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Hälsningar Louise