tisdag 8 juli 2008

Tåg utflykt



Idag passade jag och barnen på att göra en utflykt till Göteborg. Vi tog tåget från Uddevalla till Göteborg sedan åkte vi spårvagn (Alexander kallade det stridsvagn!) till Slottsskogen. Jag mindes Slottskogen som att där fanns mer djur. Barnens zoo var ju nästan bara getter! Men i alla fall efter det tog vi spårvagn in till stan igen för det obligatoriska besöket på McDonalds. Efter maten tog vi oss en båt tur.

Jag hade heller aldrig åkt en tur med Paddan, det var en kollega som tipsade om det, men det var en lyckoträff. Alexander tyckte att det häftigaste var alla låga broar, vid den lägsta var vi tvugna att sätta oss på durken allihop. Anton tyckte synd om pappa som inte fick uppleva samma saker som vi fick.


Sedan tyckte nog barna att det bästa var Åhlens leksaksavdelning som vi besökte innan hemfärden.

Förra året fyndade jag när det var loppis på Genevilyran; ett par skridskor till Alexander och en liten båt hylla för 20 kronor!! Den såg väl inte så himla rolig ut men med lite färg så.

Före

Efter


Jag tyckte att resultatet blev riktigt bra, den ska bo på våran altan, ska bara flytta in lite saker i den också.

Kram, Helen

Inga kommentarer: