tisdag 24 juni 2008

Fartfylld helg!

Hela helgen har varit fylld av aktiviteter. Vi började på torsdagen med att gå på kalas till min mans bror. Det var nog så lugnt; bara våran familj och mina svärföräldrar.


På midsommarafton hoppade vi över att åka till Ödeborg för traktor åkning- regnet bara öste ner. På eftermiddagen/kvällen var vi bjudna hem till kompisar här i Färgelanda. En otroligt trevlig kväll hade vi med massor (verkligen massor) med god mat, tipspromenad, bustricks och mycket sång. Finns det något mysigare än att sitta ute på midsommarafton och sjunga och spela?


På midsommardagen stack vi till Lysekil för att hälsa på kompisar, jag får en särskild känsla i kroppen när vi åker in i Lysekil på sommaren. Känslan av att komma hem (jag är född i Lysekil). Eftersom det var cruising på stan tog det en stund att ta sig in i stan och sedan fick det bli en sväng runt hela stan för att komma dit vi skulle. Det blev en lugn och trevlig kväll; vi gick ner på stan och tittade på bilar och folk och vi fick lite tårta.


På söndagen var det dags för äldste sonens barnkalas. Han hade det tillsammans med en kompis så vi hade hyrt gymnastiksalen på skolan. Det var toppen bra! Skulle tro att det var ett gäng trötta killar som kom hem den kvällen. Min son var överlycklig över att han hade fått ett nytt tv-spel: Lego Indiana Jones. Flera kompisar hade lagt ihop.

Detta kortet panik gjorde jag till hans kompis. Det tog nog ca 5 minuter att göra. Kortet är ett fynd jag har gjort på Rubb & stubb 6 st kort med kuvert för 10 kronor. Otroligt prisvärt! Papprena är Basic Grey Oh! Baby boy och draken har jag köpt på Panduro.

Nu ska jag färdigställa ett kort till den lilles dagisfröken som slutar denna veckan.

Ha det gott

Helen

Inga kommentarer: