söndag 28 juni 2009

Avtacknings present

Vi hade två tjejer som slutade sina vikariat hos oss nu i juni, som en liten avtacknings present fick de ett armband var och ett kort. Detta första valde jag att göra i svart och vitt för hon hade köpt ett halsband av mig i svart och vitt. Det är vita sötvattenspärlor och svart hematitpärlor.


Kortet är gjort i lila cardstock, mönstrat lila papper, pappersspets och blommor från Panduro. Bokstäverna har jag gjort med hjälp av en gammal hederlig bokstavsmall.

Idag har här varit en varm dag igen, så efter en välbehövlig sovmorgon åkte vi till Saltkällans badplats. Enligt skylten skulle vattentemperaturen vara 18 grader men det kändes som om det var varmare i alla fall första gången jag var i. Andra gången jag var i och badade hade tidvattnet vänt och det hade kommit in kallare vatten.

Nu ska jag förbereda mig för sista arbetsveckan innan semestern!
Kram, Helen

4 kommentarer:

Monkan sa...

Snyggt, precis såna armband som jag gillar :-) En vän har som hobby att göra smycken och jag har som hobby att köpa det hon gör ;-) Jag har fyra armband liknande det där. Och jag lär mig aldrig vad stenarna och pärlorna heter...

Jättefint och somrigt kort. Aha, gammal hederlig bokstavsmall, det är ju inte det lättaste, att få bokstäverna i rak linje. Bra jobbat :-)

Proforma - Irene sa...

Snyggt armband, jag gillar berlockkänslan! Det måste hon väl blivit glad för!
Ha det gott!

Anki T sa...

Jättefint amband.

Anna-Karin sa...

Hej Helen,
Vilken fin blogg du har, jag hittade den genom Saravillfara.
Jag älskar också papper och att göra kort.
Ditt avtackningskort var jättefint. Snyggt med blandningen av blommor och spets!

Kram, Anna-Karin