lördag 21 januari 2012

Litet namnsdagskort

Vi brukar inte göra någon större affär av namnsdagar i vår familj men i december hade lillkillen namnsdag och fick då önska pannkakor till middag. När så den store killen hade namnsdag förra veckan passade det inte att han skulle välja middag (vi skulle på hockeyträning) och då gjorde jag ett litet namnsdagskort istället. Jag visar två foton på samma kort; ett med och ett utan blixt:) På fotot med blixt ser man att det svarta pappret blänker och på fotot utan så ser man detaljerna på figurerna, jag har stansat ut figurerna med min QuicKutz.



Nu rusar livet på snabbt igen, märks att man jobbat heltid och att maken jobbar butikstider, inte alltid så lätt att hinna med allt som ska hinnas på kvällarna då.

Idag har snön äntligen kommit till oss, vet inte om jag säger äntligen imorgon när vi får se till att få bort den;) Vi har haft en inne dag idag, kollat skidskytte, presskonferens om Juholt och röjt i skafferie och kylskåp.

Imorgon spelar store killens lag i en stor turnering som heter GP pucken, den är uppdelad på flera gruppspel imorgon och sedan slutspel om ett par helger, förra året gick de till slutspel men det gäller att ligga i för det är bara grupp ettan som går vidare till slutspel, så lite tur måste man ha också. Tidig morgon blir det för hans del, han blir hämtad kvart över sex. Resten av familjen hoppar över första matchen och åker ner till andra då det är nästan 4 timamr emellan match 1 och 2.

Nu ligger bägge barnen i säng och jag ska läsa lite bloggar och sedan krypa till sängs och läsa Panduro katalogen.
Kram Helen

Inga kommentarer: