fredag 19 november 2010

Lila kuddar

Eftersom jag tillfört en ny färg i vardagsrummet i höst; lila, ville jag fixa lite nya kuddfodral. Jag trodde att det skulle vara lätt att hitta snygga lilamönstrade tyger eftersom lila har varit så stort i höst men jag fick leta länge innan jag hittade två olika tyger. Det mörk lila med ljusare lila mönster i är ett patchwork tyg men det passar ju ypperligt till kuddfodral också:)

Detta kuddfodral är inspirerat av olika kuddfodral jag sett med flera tyger. Swirlsen i mitten är stämplade med mina swirlstämplar från Panduro med en stämpeldyna avsedd för tyg. Vet inte om jag är helnöjd men den får hänga med.

Denna kudden valde jag att stämpla en textrad på, letade bland olika Beatles låtar, inget jätte Beatles fan men jag kan gilla de lite banal texterna. Just denna textraden är från "A hard days night" och den lyder: when I get home to you I find the things that you do will make me feel alright.

Denna lilla kudden gjorde jag bara för att jag hade tyg kvar och hittade lite kuddstopp i min överfulla pysselgarderob.

Håller just nu på att slutställa min pappas fars dags present, en vecka för sent men jag ska träffa honom imorgon. Ska också göra en krans till min mormor idag, ska även besöka henne imorgon då hon fyller 86 till tisdag.

Hoppas att ni får en härlig helg!
Kram, Helen

Inga kommentarer: